Telefon: 85 667 09 07 | Telefon kom.: 662 434 111 | E-mail: biuro@xprime.pl
Dochodzenie odszkodowań komunikacyjnych od Generali

Dochodzenie odszkodowań komunikacyjnych od Generali

Wypadki i stłuczki zdarzają się każdego dnia. Najważniejsze jest jednak to, by w razie potrzeby móc uzyskać konieczne odszkodowanie. Jak to zatem wygląda w przypadku Generali? Okazuje się bowiem, że nie będziemy musieli mierzyć z wieloma formalnościami, gdyż jest to jeden z najprostszych procesów.

Kiedy należy zgłosić szkody w Generali?

Zgłoszenie szkody w ramach OC w Generali nie różni się od zgłoszenia jej u innego ubezpieczyciela. Polski Kodeks Cywilny wskazuje nam na konkretne daty. Nie może zatem minąć więcej niż 3 lata od chwili, gdy dowiedzieliśmy się o zaistniałej szkodzie. Jednocześnie nie powinno minąć 10 lat od samego zdarzenia lub 20, gdy chodzi o przestępstwa.

W przypadku innych polis każdy ubezpieczyciel ustanawia inne terminy. W Generali wyglądają następująco:

  • Ubezpieczenie AC – do 7 dni od powstania szkody
  • Ubezpieczenie assistance – w ciągu 12 godzin w przypadku awarii lub wypadku, a w ciągu 7 dni w przypadku kradzieży
  • Ubezpieczenie autoszyby – w ciągu 7 dni
  • Ubezpieczenie NNW – w ciągu 7 dni od wypadku lub 30 dni w razie śmierci ubezpieczonego

Jak zgłasza się szkodę w Generali?

Należy niezwłocznie skontaktować się z ubezpieczycielem. Można to zrobić internetowo, ale także pocztowo czy telefonicznie. Potrzebne są wtedy dokumenty:

  • Dowód osobisty
  • Prawo jazdy
  • Polica OC/AC
  • Dane osobowego tych, którzy uczestniczyli w zdarzeniach
  • Dowód rejestracyjny (może być także umowa kupna-sprzedaży pojazdu)
  • Dokumenty, które są uzasadnieniem wystąpienia roszczeń
  • Numer konta bankowego
  • Dokumentacja medyczna

W jakim terminie będzie wypłacone odszkodowanie?

Wypłata odszkodowanie w ramach OC sprawcy lub w innych ubezpieczeń musi nastąpić w terminie 30 dni od zgłoszenia zdarzenia. W międzyczasie może być konieczny kontakt z przedstawicielami Generali np. w celu uzupełnienia wymaganych dokumentów.

W razie potrzeby możemy sami skontaktować się z osobą, która jest odpowiedzialna za likwidację szkody. Odpowiednie informacje znajdziemy w strefie klienta na stronie Generali, a także możemy je uzyskać, gdy napiszemy wiadomość mailową.

Jeśli jednak okaże się, że wyjaśnienie będzie niemożliwe w podanym terminie, Generali powinno poinformować o tym, wypłacić jedynie część odszkodowania, a resztę w ciągu 14 dni od chwili, gdy wyjaśnienie będzie możliwe.

Jak ułatwić proces likwidacji szkód w Generali?

Jeśli zależy nam na tym, by cały proces przebiegł szybko i sprawnie, musimy także sami o to zadbać. Wiele zależy od tego, jakiego poziomu jest wypadek czy kolizja. Nie zawsze trzeba bowiem wzywać policję na miejsce zdarzenia. Konieczne jest to np. gdy ktoś jest ranny, gdy pojazd nie posiadał ubezpieczenia OC, sprawca uciekł lub prowadził pod wpływem używek.

W innych sytuacjach nie ma potrzeby wzywania policji. Konieczne jest za to usunięcie (w miarę możliwości) pojazdów z drogi, a także odpowiednie zabezpieczenie miejsca wypadku. Kolejnym krokiem jest wykonanie czynności, na podstawie których ustali się wysokość odszkodowania. Chodzi tutaj o oświadczenie o przyznaniu się do winy. Warto mieć je pod ręką lub znać jego szczegóły.

Opracowanie:
Dopłaty do odszkodowań – XPRIME

Strzałka